Desserter: Vol.1

En aften, i fare for at gå kold pga. af mangel af chokolade i mit blod, besluttede jeg mig for at brygge sammen en Banana Split-inspireret chokoladekage. Velvidende om min ikkeeksisterende gefühl-sans smed jeg nogle bananer, smør, mel, kakao og æg i en skål og blendede dette til en mousse, som duftede rigtigt, så lidt anderledes ud og som jeg i hvert fald ikke turde at smage. Den fik derefter nogen tid i ovnen og en smule pynt på toppen.. og lov til at være med i et mindre photoshoot. Den kiggede op på mig på en sød og indbydende måde, selvom dens virkelige konsistens var svampet, smagen manglede og den var i det hele taget en skuffende og ikke inspirerende oplevelse. Derfor er opskriften ikke vedlagt.
Næste gang vil jeg prøve lykken med en nøje detaljeret opskrift af en creme brulee. Den vil klæde den bitte Le Creuset form.
Au revoir ♥


Skriv et svar

