“We wouldn’t last two days without her”

Endelig er den sidste af Harry Potter filmene set. Den indeholdt masser af action, bl.a. en ejendommelig biljagt, og mere romantik end bøgerne egentlig fortalte om, men var helt fantastisk og varede kun et øjeblik, eller det var i hvert fald sådan det føltes. Det bedste af det hele var at se den sammen med mine bedste venner og snakke hele filmen igennem efterfølgende.
Den skuespiller, som virkelig har vist sig internationalt, udenfor Harry Potter filmene er, efter min mening, Emma Watson. Når jeg tænker tilbage på hvordan jeg læste de første 2 bøger på en juleferie, i 2. eller 3. klasse, følte jeg at vi to mindede meget om hinanden. Og selvom jeg nu tænker at hendes personlighed er noget overdrevet med den uudtømmelige læretrang og nødvendigheden for at være boglig korrekt i alting, kunne jeg dengang relatere til det. Som en Muggle i Wizard-verdenen, var det for mig, som én af de få piger i en drengeklasse, vigtigt at præstere. Desuden syntes jeg altid at hendes smukke store hår mindede om mit og hendes, i virkeligheden, venlige og til tider betænksomme væsen gjorde det samme.
Her er nogle af de billeder, jeg har fundet af hende gennem tiderne:

Skriv et svar

