Provo

Sisley & Terry Richardson – samarbejde varede i flere år og der blev sørget for at indprente nogle provokerende billeder på folks nethinder. Det er dén slags kampagner, der promoverer brandet i stedet for selve tøjet. Terrys arbejde er klart på grænsen til det censurerede, og i virkeligheden kunne jeg godt forestille mig at kampagnene blev bandlyst i US, når man ser på hvor mange andre ting er. Jeg har en meget blandet reaktion på dem: de er ikke smukke, men dog gennemtænkte, med stor vægt på detaljer; meningen bag plottet er for uklar, men de forskellige års kampagner sampler på temaerner helhed, og varierer mellem forskellige karakteristiske områder, såsom: cannes, palm springs, manhattan etc.

Jeg er fan af smukke storslåede billeder, med kæmpe opsætninger og smukke modeller, hvilket er noget helt andet end disse billeder. I det hele taget har jeg mine tvivl omkring hvad det helt præcist ér, som mr. Richardson kan.

Jeg har et love/hate relationship til disse billeder. De har ligget på computeren, klar til at blive postet siden i sommers. En del af min tøven blev styrket af deres aggresivitet og jeg kunne ikke se meningen med at poste dem.

Nu har jeg fundet ud af, hvorfor de skal ses. Det er lidt ligesom en ambulance, der står tom med åbne døre. Hvor mange er der ikke, der sænker farten for at få et glimt af den person, der skal bæres ind. Et biluheld på vejen samler klart flere tilskuere end en gademusikant, der synger smukke julesange. Det er det samme disse billeder gør. Dét, der forarger én, gør samtidig at man vil se mere, kigge længere på dét, som vi udadtil vil undgå at se. På den anden side kan jeg selv komme til at tænke i situationer, når jeg ser dem.
Love/Hate, som sagt. Her er de.

Skriv et svar

